Marketing I Business I Kult & LIFE

IRATKOZZON FEL A PRIVÁT BLOG ÉRTESÍTŐRE!

Név:*
Email:*
A szerkesztőnek a sajto(kukac)mediacenter.hu címre írhat!

Webgalamb E-Mail Marketing és Hírlevél Szoftver

Friss topikok

X-FACTOR, MEGASZTÁR, CSILLAG SZÜLETIK

2009.11.10. 21:03 | dkny | Szólj hozzá!

A hazai televíziók őszi műsorkínálatának egyik húzóműsora lesz a 3. elődöntőjéhez érkező Csillag Születik. A 45. heti nézettségi adatok alapján majd 500.000 fővel nézték többen a tehetségkutatót, mint a Barátok Közt című szappanoperát. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49 éves korosztály is a jövő csillagjait választotta, viszont ők már nem a Berényi család életére voltak kíváncsiak, hanem a Batman Kezdődiket választották. A Csillag Születik az elmúlt héten sok esetben nem tűnt a legprofibbnak, de hát ez az élő adás varázsa.

Nemzetközi viszonylatban a magyar verseny nem tartozik a legkomlexebb műsorok közé. Ha megnézzük a nyugati műsorokat, akkor ott tényleg egy egész ország szurkol a jelölteknek. Mindez csak a marketing és kommunikációs csapat kreativitásán múlik. Na, meg a pénzen, amelyből nem kevés lesz a gyártó televíziós csatornának, mire eljut a műsor a végső döntőig. Vegyük csak alapul az új média üzletágat, amely az SMS szavazást koordinálja. Sajnos itthon az is jellemző, hogy a televíziós csatornák csak a műsor ideje alatt ragaszkodnak az újonan megcsinált sztárokhoz, azután pedig kiengedik őket a nagyvilágba. Sok esetben ez az elválás a teljes eltünést jelenti a nyilvánosság előtt. Ez még a szerencsésebb eset, mert komoly lelki törést is okozhat ez a résztvevőknek. A havi 1.000.000,-Forintos "fizetést" könnyű felélni, főleg ha az ember ezt fiatalon kapja meg. Egy év alatt kellene ezeknek az embereknek egy olyan kapcsolati tőkét felépíteni, amelyből azután tudnak építkezni. Mert az egy éves mega "fizetés" az nem szól egy életre. Aki nem csak tehetséges, hanem egyén, az igenis talpon tud maradni. Ha más nem, akkor a média segít nekik. Sajnos a jó hang már nem elég. Az a beugró ebbe a világba. A magyar piac túl kicsi ahhoz, hogy ennyi fiatalt eltartson, főleg ha a lemezeladási adatokat nézzük. Be kell látnunk, hogy nem tud az ország ennyi "sztárt" eltartani. Néha nem árt benézni a színfalak mögé, hogy a szombatonként a tévében látott csillogást, milyen szürkeség váltja fel a hétköznapokban. A külföldi műsorok egyik nagy előnye, hogy bizonyos sztárok testközelben vannak. Gondoljunk csak az X-Factor mostani évadjára, ahol az egyik fiatal énekest Robbie Williams készítette fel. Vannak sztárok itthon is, csak ők nagyobb pénzért dolgoznak.

Az utolsó Megasztár producerének egyik legjobb döntése Friderikusz Sándor szerződtetése volt. Ő volt az az ember, aki olyan dolgokat is megtett, amelyet előtte még senki egyik Megasztárban sem. Az utolós pillanatban felajánlott egy ugyanolyan autót a 2. helyezettnek, mint amilyennek a győztes lesz a gazdája. (kattintson 8 perc 30 másodperchez)

 

Ha nincs húzó ember a zsüriben, akkor a produkciót kell kommunikációs szempontból nagyon összetenni. Egy televíziós csatorna rendelkezik olyan műsidővel, amelyen szinte mindegy, hogy mi megy, mert versenyt nem tud nyerni vele, és pénzt is alig hoz. Hiányoznak a "nyomonkövetős" napi beszámolók, riportok, a bulvár és tini magazinok áltak megszervezett "sztár" találkák, vacsorák. Itthon nincs olyan lemez, amelyen már az elődöntők dalai hallhatóak lennének. Eddig egyik hazai televíziós tehetségkutató sem volt megtámogatva egyetlen országos kereskedelmi rádióval sem (most ez nem is lett volna jó döntés, mert ki tudja, hogy meddig szólnak a mostani rádiók).

Nyugaton a fiatalokat minden nap beszervezik a műsorokba, és a rádiók már az ő dalaikat adja. Élőben válaszolnak a rajongók kérdéseire. PR vonalon elindulva ének és tánc iskolákba járnak, hogy biztassák a fiatalokat, alapítványok, segélyszervezetek mellé állnak, és pénzt gyűjtenek. Filmbemutatókon vesznek részt, ahová a "marketing" gépezet odacsábít több ezer embert. Itt jegyezném meg, hogy Magyarországon még mindig nincs olyan filmforgalmazó, amely felvállalná a hazai premierek megszervezését. Ennek egy következő eleme lenne egy olyan televíziós műsor, ahol a meghívott sztárok feltudnának lépni. Világsztárokat akkor láttunk utoljára magyar televíziós műrorokban, amikor még az ideutaztatásuk több millióba került. Most, amikor hetente koncertezik Budapesten egy világsztár, nincs egyetlen egy olyan műsor sem, amely alkalmas lenne egy világsztár fogadására. Most vissza a tehetségkutatókhoz.

A világ kinyitása sok embernek tényleg a reményt jelenti egy jobb és sok esetben szebb életre. Gondoljunk csak a tavasszal a semmiből előbukkant Susan Boyle-ra. Halgassa meg a dalát itt >>>

 
Reméljük, hogy egyszer kis hazánk egyik tehetsége is eljut a határon túlra, de addig is nézze meg az angol fiatalokat, akikből tényleg lehet világsztár. Szombaton meg nézzük meg a hazai kedvencünket az RTL Klub műsorán és szavazzunk rá! Ennyit megtehetünk!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://businesslife.blog.hu/api/trackback/id/tr181516502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása