A hazai légitársaságoknak adatik meg az a lehetőség, hogy az üzletpolitikájukból kifolyólag játszhatnak az árakkal. A Malév egy nagy kampányban jelentette be az ősszel, hogy fix áron 26.600,-Forintért árulja a jegyeket több európai nagyvárosba. Akinek nem előre meghatározott időpontban kell/kellett utaznia, az jól járhatott az olcsó jegyekkel. Olcsó! Mihez képest? Ha a brit nemzeti légitársasággal szeretnénk utazni Londonig, vagy a franciával Párizsig, azt minimum ennek az árnak a kétszereséért tehetjük meg bármikor. Természetesen nem első osztályon.
A Malév őszi kampányának DIVAT akcióit ide kattintva tekintheti meg!
A Melév jól beárazta magát. Hagyott is jó nagy kifutási időt - foggyanak csak a januári, februári jegyek. Ekkor jött az egykori Malév vezér Váradi József és csapata a WizzAIR-es ajánlatukkal. Ha most megnézzük a WizzAIR oldalát, akkor januárban, februárban csak olyan árakat találunk, amely megfejelte a Malév "olcsó" ajánlatát. Ekkor jött az Easyjet, aki szintén novemberben leárazta a tavaszi jegyeit. Az Easy akciójának már vége, mégis van 6ezerért jegy több európiai városba.
Sajnos a magyar piac "még" nem elég nagy ahhoz, hogy ekkora árkülönbséggel napi 4-5 járatot meglehessen tölteni utasokkal. A fapados üzletpolitika egyik eleme, hogy a későn jegyet vásárlók magasabb árából pótolják ki az akciós repülőjegyek árát, ami nem ritkán csak 1-2ezer Forint. Így jártak pórul azok a fapados utasok akik Velencébe szerettek volna utazni, de a járatukat bejelentés nélkül törölték. Nem kelt el elég számú drága jegy.
Ezen akciókat nem nézhette tétlenül a Malév, aki szintén napi 2 járatot küld több európai városba is. Ha oda-vissza nézzük, akkor ez napi 500-600 utast jelent. 26.600,-Forintos jegyárral számolva ez 13.000.000,-Forintot jelent (500 utas esetén). Ekkor jött az Európa szerte nagy sikernek örvendő ármegosztó üzletpolitika. Ez a legegyszerűbb árképzés: Oszd szét az árat és kommunikáld a kisebb számot! Ez lett belőle:
Így az embereknek máris barátságosabb az ár.
Sikeres árképzést!