Amióta a piacra léptek, azóta beszélnek az üzleti életben a "fapados árazásról", amelyet először sok cégvezető cikinek tartott, most viszont egyre többen kezdik belátni, hogy az egy sikerrel alkalmazható üzletpolitika. Sok esetben jobban is, mint a légitársaságoknál, mert egy kisvállalkozás működése egyszerűen kevesebbe kerül. A kkv szektor résztvevői, ha nem szeretnének újabb alkalmazottaktól megválni, újabb üzleteket bezárni, vagy esetlegesen csődöt jelenteni, akkor egy idő után rákényszerülnek a fapados költségmegtakarításokra. Nézzük az első és egyben leghatásosabb fapados "cselt"!
A név, ami elad!
Ha megnézzük a legtöbb fapados légitársaság gépét, akkor látni fogjuk, hogy az egyben egy reklámhordozó is, mivel nem csak a név, hanem rögtön a weboldal címe is szerepel ott. Elég ha megnézzük az egyetlen magyar fapados légitársaság egyik Airbus gépét, amelyen nem az szerepel, hogy WizzAir, hanem az, hogy WizzAir.com. Nem vagyok hülye, tudom, hogy sem a szegedi Széchelyi téren, sem a "2023"-ban átadásra kerülő Margit hídon nem megy át egy AirbusA320-as, de a repülőgépeket valami oknál fogva igen nagy érdeklődés övezi. Hogy tovább reklámozzam Váradi József "hungary" fapadosát (jutalék nélkül), a google képkeresője "csak" 74.100 találatot adott ki a wizzair szóra. Ezek után lehet vitatkozni, hogy minek van értelme!
Miért jó ha a weboldal címe van a gép oldalán?
Mert ezzel a festéssel a saját weboldukra tudják csalni az embereket. Nyílt titok, hogy ezek a légitársaságok nem szeretnek jutalákot fizetni, és igazából ezen üzletpolitikának köszönhetően nem is kell, mert a jegyek közel 90%-át a saját weboldalukon értékesítik! Ezek után érdekli, hogy a wizzair szóra hány találatot adott ki a google?
Inkább nézze meg maga >>> GOOGLE
Ezzel szemben mit látunk a céges autókon?
Egy logót, jobb esetben. De, miért ne lehetne ott a weboldal címe? Mennyivel kerül ez többe? Vagy üzenjen a konkurenciának, úgy ahogyan azt a RyanAir tette!
Nézze meg a gépet és az üzenetet nagyban: Kattintson ide!
A kkv szektorban is alkalmazható fapados stratégiákról (teljesen kiszervezett működés, zöld iroda, kiegészítő fizetős szolgáltatások, árstratégia amelyről mindenki beszél, x ügyfélszolgálat stb.) is olvashat a legújabb Marketing EXPRESSZ CD-n. Ha még nem előfizető, akkor kattintson ide!